Tisdag

Dagen med alla från europa har tillbringats i gamla stan. Vi visade dom runt lite grann och dom köpte massa sovenirer till deras vänner och familjer. Vi var också på besök i riksdagshuset. Jag tror inte dom tycker det är så intressant det tycker i alla fall inte jag men det är skönt att göra lite saker också. 
Grekerna är väldigt duktiga på att lära sig svenska, inas grek Maria kan alla veckodagar, räkna till 10, säga att hon är hungrig och törstig, ja/nej, roligt och säkert fler saker. Dom försöker också lära oss grekiska men det är inte lika lätt. 

Vid klockan 4 lämnade jag och Ina grekerna med Hanna i gallerian för de ville shoppa lite medans jag och Ina var på träning. Sen vid slutet kom alla och kollade på vår träning och maria till och med testade hoppa lite :) 

här har ni några bilder från dagen:


Eleni & Jag

från vänster : konstantina (grek) Steffi ( italienare) Maria( grek) gorgia( italienare) Debo (italienare) kan inte stava alla namn men jag skriver som jag tror :P

från vänster: mathilde (fransk) eleni (grek) maria (grek) elise(svensk) Athanasia (grak) hanna (svensk) ina (svensk) 




Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!