En knasig dag

Vart en lite knasig dag för mig idag. Hade inte koll på att vi började tidigare idag mot vad vi brukar. Vem hade sagt de lixom!? Så jag kom till skolan en timme sent. Men men. Till skillnad från Ronja och Alice tycker jag att det var en bra dag i skolan idag. En rolig dag!! Missade första lektionen, sen hade vi matte, en ineftektiv mattelektion med fokus på allt annat än just matte. Sen var det ända som var kvar av dagen två bildkeltioner. Och jag som älskar bild. Pluss att man under en bildlektion kan prata hur mycket man vill! Eftersom de regnar kände jag bara för att ta de lugnt när jag kom hem. Jag såg en film och började måla naglarna. Och medans det torkade visste jag inte vad jag skulle hitta på, jag var trött och frusen så det slutade med att jag somnade under mitt varma mysiga duntäcke. Då var klockan runt 6 tror jag. Jag vaknade av att mamma satte sig på sängkanten och att min katt började kliva runt på min rygg. Men innan mamma hunnit lämna rummet somnade jag om och vaknar kl 9 på kvällen, lite små förvirrad och tror att jag försovit mig. Huset är tomt och mamma har åkt iväg för att hämta Jens (min brorsa) och pappa. Jag fixar en sen middag åt mig själv och sen kommer hela familjen hem och gör mig sällskap. Vi sitter samlade vid TV:n och runt brasan och det känns bara som en slapp skön tisdag!! Jag provade också att göra hemgjord apelsinjuise ur Jens födelsedagspresent, en juicepressare. Det vart jättegott och var jätte enkelt! Så, eftersom jag bara haft det slappt och skönt idag tänkte jag att jag kanske skulle jobba lite nu. Imorron ska jag göra klart spanska provet och skulle vara skönt om jag klarade av de.




Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!