Norrköping

Nu är jag hemma i kära Tyresö. Hästnörd som jag är gick jag upp halv sex imorrse för att träffa Elin och Daphne för att sedan ta bussen ner till Norrköping. Det var en lång och seg resa på vägen ner som tog två och en halv timma, det som gjorde att tiden gick sakta för mig var att jag satt brevid en tant som tog upp båda säterna med sin enorma tidning.

Vi kom precis när 130 klassen började och kollade hela. Tor även att jag fotade nästan alla ekipage.
Sen gick vi in till Åby "centrum" och skulle käka lunch på nån kebab. Den enda resturangen i hela Åby. Det var även nått slags jubileum där så hela Åby's befolkning var samlad. Vi köpte Ben n' Jerry glass och gick sedan tillbaka till tävlingen och kollade klart på Grand Prix Dressyren.  

Tog bussen tillbaka till Norrköping sedan. När vi kom dit så hade vi en timma på oss innan nästa buss gick, så då gick vi in på pressbyrån och köper godis. När Elin helt plötsligt utbrister att det är en hel timma kvar till vår buss ska gå till Stockholm, lite för högt säger jag: MEN NEJ! I NORRKÖPING FINNS DET JU INGA AFFÄRER. Så står det en norrköpingkille precis bakom mej och börjar asgarva. Tur att han inte var snygg!

Så börjar vi gå mot deras huvudgata och så möter vi ett killgäng, kanske runt 25 år åldern. Så frågar jag, full i munnen av godis om det finns några affärer där. Dom stirrar på varandra tills dom börjar asgarva och säger: Gå rakt fram bara, sen ser ni en kille som liknar batman och honnom ska ni slå på pungen. Och där står vi, stockholmsidioter och inte fattar någonting. Lite pinsamt, sedan märker jag killen som stått och filmat oss hela tiden. Lite sådär pinsamt! haha
Bild från 130 hoppningen
Bild från  FEI Grand Prix



Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!