Filmstudion

Så, nu är jag hemma efter en lång dag. Är väldigt trött så idag ska jag verkligen lyckas med att komma i säng tidigt. Senast 11 i alla fall.

Imorron har jag min andra skolavslutning. Haha, premie skolan slutar imorron och vi ska bara utvärdera lite och äta pizza tillsammans. Men faktiskt, det har varit kul. Ibörjan kändes det som ett straff. Vår första dag satt vi i ett klassrum och lysnade på en tjej som undervisade oss i latin i nästan 2 timmar. I slutet av föreläsningen låg alla med huvudet på bänken och undrade vad de gjorde där egentligen. Men för varje dag har det bara blivit roligare och roligare. Man lärde känna vissa där ganska bra, även de från konfan lärde jag känna mycket bättre. Och filminspelningen idag var faktiskt riktigt rolig. Vi fick göra ett eget Nyhetsprogram som sändes idag på Öppna Kanalen kl 17.20 tror jag. Det var roligt att få prova på och se hur man jobbar i en filmstudio. Och jag tycker att det verkar som ett riktigt roligt jobb. Men ganska stressigt. Jag skrev förut att jag skulle vara "Reporter på stan" men det blev inte riktigt så. Jag fick söka lite nyheter och fixa lite istället. Inspelningen var live sänd och ingen av oss har tidigare jobbat med att klippa film, filma med proffskameror, byta kameror och vinklar, ha koll på ljudet och ljuset eller liknande så att det inte blev felfritt är inte så konstigt. Men tycker ändå den blev bra! Vi skrattade mycket när vi fick se resultatet. Skrattanfall i inspelning, lite ihopblandad information, fel ljus, missar med kamerorna, fel inklippta bilder mm. Haha, men vi hade inte änns hunnit med en hel provinspelning innan så därför tycker jag vi var grymt duktiga ändå!

 
Den enda bild jag tog idag. Hittade kameran i väskan när jag letade efter mitt block och tog en liten spontan bild bara. Om jag hittar länken till vår film lägger jag upp den här sen ;)



Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!